Overvejer du som virksomhed at benytte markedsføring på Facebook? Det er et ganske godt værktøj til at nå ud til din målgruppe, eller til at ramme bredere. I indlægget her taler vi mere om hvordan du bruger denne form for annoncering.
Brug markedsføring på Facebook
Hvor annoncerer du egentlig for din virksomhed henne? Mange små og mellem størrelses virksomheder er rigtig til at benytte de sociale medier til at gøre opmærksomme på sig selv. Dog har de ofte et meget lille marketing budget, eller også ved de ikke nok om markedsføring på Facebook, Instagram og andre sociale medier. Det kan være rigtig fint at gøre opmærksom på sin virksomhed, ved at være aktiv på de sociale medier, og du kan komme rigtig langt med få midler.
På de sociale medier kan du faktisk gøre en masse for at promovere dig selv, ganske gratis. Det eneste det kræver er tid. Det kræver til gengæld også en del tid at sætte sig ind i algoritmer, skabe content som er visuelt fangende og som også har en tekst som får folk til at interagere med dig. Du kan lægge stories op med spørgsmål og polls, og på den måde invitere folk til aktivt at tage stilling til det du lægger ud. Det koster tid, og nogle gange ansættelse af en SoMe coordinator. Så gratis er det selvfølgelig ikke helt alligevel.
Investér og få igen
Det kan dog også betale afsætte en lille sum penge til annoncering og kampagner. At bruge et par hundrede kr. på markedsføring på Facebook, kan nemlig vise sig at række ganske langt. Præcis hvor mange penge du skal bruge på en annonce er ret individuelt. Det afhænger af hvor langt du ønsker at nå ud og hvem du vil ud til. Både Facebook og Instagram fungerer heldigvis så smart at de hjælper dig et langt stykke ad vejen.
Du kan taste ind hvor langt du ønsker din annonce skal række ud og hvor mange dage du ønsker den kørende. Det dannes der så et beløb ud fra. Både Facebook og Instagram foreslår et minimum som de anbefaler, for at du opnår resultater. Det kan du altid starte med at benytte dig af. Det er en omkostnings lav løsning, som giver noget igen. Du vil ikke nødvendigvis straks opleve en stor stigning i salg, men du vil kunne se hvor mange kliks det har givet til din hjemmeside, eller hvad du nu ønsker at linke til.